A projekt második munkaszakaszának fő terméke a Digitális étlap (Digital Menu Card, DMC), a többnyelvű online platform, amely a digitális eszközök pedagógiai célú alkalmazásához nyújt segítséget a szakképzésben tanító oktatóknak. A nyitólap azt a benyomást kelti, mintha egy étteremben lennénk, ahol választhatunk a kész ételek közül, vagy összeválogathatjuk a hozzávalókat, vagy mi magunk „főzzük meg” az ebédet.
A látogatók regisztráció nélkül elvihetik a szabadon elérhető forrásokat, de regisztráció után saját óravázlatokat (recepteket) is készíthetnek. Mik a "hozzávalók"?
- Innovatív tanítási és értékelési módszerek és technikák.
- Digitális eszközök gyűjteménye más tanárok példáival és tapasztalataival.
- Az interneten szabadon elérhető ingyenes oktatási források tárháza.
A regisztrált felhasználó átvehetik mások receptjeit, szabadon böngészhetnek az óravázlatok között, amit más tanárok készítettek, kipróbáltak és megosztottak „újrahasznosításra”, és tanulmányozhatják az óratervezés „hozzávalóit”, az innovatív módszereket és digitális eszközöket.
A weboldal oldal jelenleg mintegy 120 "összetevőt" tartalmaz digitális oktatáshoz: innovatív tanítási-tanulási és értékelési módszerek leírásait, kreatív technikák, ingyenes oktatási források hazai és nemzetközi adatbázisok és digitális eszközök bemutatását azoknak a tanároknak a pedagógiai tapasztalataival és javaslataival, akik az eszközöket kipróbálták.
A regisztrált felhasználók száma 175, a szabadon elérhető óraterv óratervek száma 78.
Online képzés-tanulás a DMC felületen
A weboldal megnyitása után 56 tanár vett részt az online képzésen a 4 partnerországból 2022. február 15. és április 24. között. Megismerkedtek a DMC oldallal és annak elemeivel, értékelték a feltöltött "hozzávalókat", és elkészítették első saját óravázlataikat.
A három hétre tervezett képzés témái a következők voltak:
1. hét: A tanári szerep változása, aktív tanulási módszerek, értékelési technikák, innováció az oktatásban;
2. hét: Digitális eszközök a pedagógiai célok szolgálatában;
3. hét: Ingyenes tartalomforrások, óratervezés- és projekttervezés.
A weboldalon élénk beszélgetés és eszmecsere zajlott arról, hogy ki-hogyan tudja alkalmazni a digitális eszközöket a tanulás minőségének javítása érdekében. A képzés végén minden résztvevő kipróbálta a DMC óratervezőt, és meg is oszthatta saját munkáját nyilvánosan a felületen.
Tanárok visszajelzése a DMC portál funkcióiról