A digitális pedagógia beépülése a szakképzésben oktató tanárok mindennapi gyakorlatába nem valósulhat meg jövőkép, iskolavezetési szándék és a tanárok együttműködése nélkül.
A fejlesztési igények azonosítása (O1-ben) és az online képzés (IO2) befejezése után a tanárok az iskolavezetéssel egyeztetve a digitális stratégiához illeszkedő egyéni tervet készítettek saját digitális kompetenciáik fejlesztésére.
A tanárok által az akciótervekben megjelölt témakörök és tanulási igények alapján minden iskola saját belső továbbképzést megtervezett. A műhelymunkát külső szakértők, illetve a tantestület azon tagjai vezették, akik a többieknél magasabb szintű digitális készséggel és digitális oktatási tapasztalattal rendelkeznek.
Workshop a Szakkay József Műszaki és Üzleti Szakközépiskolában (Szlovákia)
A Számalk-Szalézi Szakgimnázium tanárai videóra rögzítették a workshopokat, és a videókat megosztották az iskola YouTube csatornáján.
Workshop a Projektmódszerről a Szent László Római Katolikus Gimnáziumban (Románia)
Online workshop Biotechnical Education Centre szakközépiskolában (Szlovénia)
Közösségi tananyagfejlesztés
A közösségi tananyagfejlesztés a partneriskolákban a workshopokkal párhuzamosan zajlott. A műhelymunkán tanultak alapján a résztvevő pedagógusok a korábban elkészített óratervükhöz saját digitális tananyagokat készítettek és megosztották a DMC tananyagtárban.
https://dmc.prompt.hu/hu/digital-materials
Eredmények számokban
- A partneriskolák összesen 67 workshopot szerveztek innovatív tanítási és értékelési módszerekről, és az órán a pedagógiai célok támogatására alkalmas digitális eszközökről.
- A belső képzésekben az öt iskolában összesen 758 tanár vett részt.
- A szakoktatók által készített, jelenleg közel 50 digitális mikrotananyag (videók, online kvizek stb.) szabadon hozzáférhető regisztráció nélkül minden tanárnak, aki vendégként meglátogatja a weboldalt.