A projektindító megbeszélésre a Zoom platformon került sor 2020. október 19-20-án.
Az első napon a 19 résztvevő személyes bemutatkozását egy prezentáció követte a projektről, annak hátteréről, céljairól, valamint a tervezett eredményekről. Ezt követően minden partnerintézmény bemutatkozott, kiemelve tevékenységüknek azon területeit, amelyek a projekt szempontjából lényegesek.
A tervezett 5 főbb projekt eredmény (úgynevezett szellemi termék) áttekintése után a résztvevők megismerhették, tesztelhették a koordinátor által fejlesztett együttműködési felületet.
A második nap a beszámolás menetének ismertetésével indult, majd a minőségmenedzsment és a disszeminációs terv került napirendre.
Az első fázis lebonyolításáért felelős partner részletesen bemutatta a közeljövőre tervezett feladatokat, ezt a partnerekkel egyeztette, kitérve az esetleges kockázatokra és azok kezelésének lehetséges módjaira a jelen vírushelyzetben.